Totalt antall sidevisninger

onsdag 18. mai 2016

Flott hals med gratis oppskrift fra Marte helgetun....

Vel overstått 17 mai folkens. I dag vil jeg dele denne lilla skyen med dere. Det holder med 2 nøster Sandnes silk mohair på pinne 6 og oppskriften er gratis. Marte Helgetun har dessuten 3 enkle halser som du kan laste ned gratis HER. 
Og ja, den er på norsk !
Jeg elsker slike store deilige halser, som varmer godt i nordavinden.
Ellers holder jeg på å gjøre ferdig  denne !
Og jeg gleder meg til den er ferdig. Det tar sin tid med en helmønstret kofte men resultatet blir vakkert om jeg får lov å skryte litt selv.
Garnet er så tynt og lett og så er det viktig å holde trådene på samme plass ! Jeg kaster med kontrastfargen som jeg har valgt er blå her.
Nå skal jeg kose meg med Criminal minds !

12 kommentarer:

  1. Den kofta di blir aldeles nydelig!!
    Slike halser liker jeg også, og herlig innimellomarbeid når en jobber på noe mer utfordrende:)
    Nyt mai videre!

    SvarSlett
  2. Vi høster hva vi sår. Dette blir et stasplagg som varer i mange, mange år. Herlig hals også. Slike er gull verdt, og vi trenger flere i ulike farger.

    Det er kjølig her i dag. Har lagt i ovnen og koser meg med strikkinga.

    Klem fra Uvdal.

    SvarSlett
  3. Kofta di blir nydelig! Takk for at du delte på Link party hos meg.
    Sånne skyer rundt halsen er et must, har blitt helt avhengig av sjal eler skjerf og bruker det nesten hver dag, bare ikke de varmeste dagene på sommeren.
    Ha ei flott uke videre.

    SvarSlett
  4. Takk for tips om oppskrift på halser.
    Din ser deilig ut. Eg treng slike, der eg står og heiar
    på barnebarna som spelar fotball. Utruleg kaldt på alle fotballbaner :)
    Den kofta di blir nydeleg, mykje arbeid med så tynn tråd.
    Du er flink.

    SvarSlett
  5. Nydelig hals og den jakken blir bare lekker! Du strikker veldig pent og utrolig raskt. Godt jobbet!

    SvarSlett
  6. Den halsen så utrolig deilig ut og vilken jobb du gjør med den koften! Respekt :)

    SvarSlett
  7. Så fin din hals ble i lilla! Og den jakka blir et skikkelig stas-plagg. Så mye jobb, men totalt verdt det når den kan tas i bruk. Klapper for deg:)

    SvarSlett
  8. Å, for ei nydeleg kofte du strikkar :) Mykje flott arbeid på den. Og halsar har vi alltid bruk for. Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  9. Det var eit lekkert mønster på kofta di, den blir flott!
    Halsen ser deilig og mjuk ut. God helg til deg!

    SvarSlett
  10. Jeg har noget silk mohair liggende i lige den farve og bliver da lidt inpireret - nu får vi se :-) Det er på sin plads at prale lidt, når så fin en kofte bliver færdig - kæmpe arbejde :-)

    SvarSlett
  11. Gratulerer så mye som vinner av min link up i forrige uke.
    Nydelig kofte :) Nytt party i morgen tidlig :)

    SvarSlett
  12. Den bliver smuk - det er et fint mønster og smukke farver sammen. jeg er også vild med kofter..og med mønsterstrik, men det tager tid!!

    SvarSlett