Totalt antall sidevisninger

fredag 5. august 2016

Oversize-genser til kalde høstkvelder...

Sommeren som ble borte, i Bergen har det regnet og regnet..Så jeg la likegodt opp til en god og lang genser etter innfallsmetoden.
Mens jeg koser meg med hjemmelaget syltetøy ,laget av jordbær, bringebær og blåbær som min sønn plukket i en fei.
Og det er bare sååå godt ! Passer til vaffler, boller, på iskrem osv. Jeg har min egen vri og tilsetter presset sitron og raspet ingefær,ca en teskje på 1 kg
Så kommer jeg tilbake med bilder av genseren når den er ferdig og i mellomtiden, ha en fin helg alle mine bloggvenner !

 

7 kommentarer:

  1. Uha ja...vi er lige kommet hjem fra Bergen..hvor er det en smuk by...men hold nu op der regnede ind imellem...vores søn skal bo deroppe det næste 1/2 år. Men så er det hyggeligt med håndarbejde og lidt lækkert :-)også god weekend til dig - håber der må komme lidt sol til jer også ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Men han finner sikkert mye annen hygge i våres by !

      Slett
  2. Det hørtes veldig godt ut! Ingefær og sitron gjør mange ting bedre.
    Gleder meg til å se genseren ferdig!
    God helg!

    SvarSlett
  3. Det blir ein herleg gensar. Og så gpdt syltetøy du har laga. God helg.

    SvarSlett
  4. Om det er en trøst, regner det her også. I går kjørte vi gjennom Oslo i det verste regnværet, men vi hadde flaks og kom oss gjennom uten forsinkelser, bare noe kø ved Abildsø. Regnvær og inneliv er jo perfekt for strikking. God og romslig stripegenser blir bra, for plutselig er høsten her igjen.

    God søndag fra Ingunn som starter bærsesongen over helga.

    SvarSlett
  5. Gleder meg til å se genseren ferdig. Så mye godt syltetøy du har laget. Ha en fin søndag.

    SvarSlett