Totalt antall sidevisninger

fredag 13. januar 2017

Sokker på gang...


Da er jeg igang med å srikke opp noe restegarn, fikk ferdig et par store herresokker, oppskriften er tatt på gefylen. Disse er strikket i Fjord garn fra Hillesvåg. De andre er Tradisjons sokker som var kjekke å strikke i str 39, strikket i Arwetta og Sisu tror jeg.
Oppskriften finnes på norsk og den kan du kjøpe HER.
I dag våknet vi til snø i bergen og jeg tror det kommer mer for skogen er veldig svart.
Ønsker dere en fin helg !

21 kommentarer:

  1. Så fine sokker du har strikket. Fine farger i sammen. Ha en fin helg. Liker ikke snøen som er kommet og skal komme.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, nei vi får håpe det ikke blir så mye.

      Slett
  2. Se der ja, nok et bevis på at vi har samme smak, for jeg har nettopp fullført mine Tradisjonssokker i samme farger. Flotte var de begge parene og deilige sokker får vi ikke nok av.
    Ha en strålene helg
    Klem

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Flotte lestar du har strikka.
    Eg lika godt dei første, lika også den strikkande kona
    som sit ved sida av :)
    Litt snø her også i dag, men den er på reis bort...

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja den figuren er fra Kongelig dansk og den er jeg veldig glad i. Det er en pige fra Amager

      Slett
  5. Fine sokker de øverste, fikk jammen lyst på slike 😊

    SvarSlett
  6. Så flott blogg du har Lisbeth, masse fine bilder av strikkegensere, jakker, sokker og ikke minst de flotte dukkene dine.
    Jeg liker også å strikke, og her finnes mye inspirasjon.

    SvarSlett
  7. Kjekt oh bruke opp restegarn på sokker. Kjempefine var de :)

    SvarSlett
  8. Kjekt når restegarn blir til så flotte sokkar :) God helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er ikke så mye garn som skal til!

      Slett
  9. Kjempeflotte sokker. Deilig var mønstersokke og brun er typisk norsk sokke.
    Fantastisk nå her for vinteren. Vi har fortsatt snø - glede - jeg tar skien :-))
    God helg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  10. Flotte sokker. Må sjekke ut mønsteret til Tradisjonssokkene.

    SvarSlett
  11. Så flotte sokker! Skikkelig fine de med norsk mønster. Her strikkes det på knestrømper i telemarkmønster. Mye arbeid, men håper det blir bra til slutt.

    SvarSlett
  12. Takk, ja, det kan jeg tenke meg, men de blir sikkert flotte.

    SvarSlett